Τετάρτη

Ὁμιλία τῆς Α. Θ. Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου κατὰ τὴν ἐπίσκεψιν Αὐτοῦ εἰς τὴν Ἱερὰν Σκήτην Τιμίου Προδρόμου τῆς Ἱ. Μονῆς Μεγίστης Λαύρας (8 Ὀκτωβρίου 2011)


σιώτατε Δικαε τς ερς Σκήτης Τιμίου Προδρόμου τς καθ’ μς ερς Βασιλικς, Πατριαρχικς κα Σταυροπηγιακς Μονς Μεγίστης Λαύρας ερομόναχε κύριε θανάσιε, μετ τς προσφιλος συνοδείας μν, 
σιώτατοι Πατέρες,
Τέκνα ν Κυρί γαπητά,


Μετ πολλς συγκινήσεως, προσοχς κα γάπης, κούσαμεν τς προσρήσεις το σιωτάτου Δικαίου τς Σκήτης ταύτης, κα πρς τν ντολν το ποστόλου “ν παντ εχαριστετε” αθορμήτως συμμορφούμενοι, κφράζομεν τν κ βαθέων εχαριστίαν μν πρς τν Θεόν, διότι ηδόκησε ν φέρ τ βήματα μν ες τήν, ν ερισκόμεθα, σκήτην, τν πλήθουσαν ελαβν μοναχν, κυρίως κ Ρουμανίας προερχομένων, κα ν τ γλώσσ ατν λατρευόντων τ Κυρί. Ες πσαν γλσσαν ξλθεν φθόγγος τν ποστόλων κα κ πάσης χώρας τ δίκτυα ατν ζώγρησαν πιστούς, επροσδέκτους δελφος ν τ πίστει κα γαπητος συμμάχους ες τος πνευματικος γνας. 


Πανορθόδοξος Σύνοδος το 1872, συνελθοσα ν τ καθ’ μς Πανσέπτ Πατριαρχικ Να ν τ ερ τς ρθοδοξίας Κέντρ, πεβεβαίωσε τ συνεχς κα διάπτωτον π τν πρώτων χρόνων τς πάρξεως τς κκλησίας μέχρι σήμερον βίωμα ατς, τι ν ατ οκ στιν ουδαος, οδ λλην, βάρβαρος, σκύθης, δολος, λεύθερος, λλ πάντες ν Χριστ εμεθα δελφοί, κεκλημένοι ες τ Δεπνον τς Βασιλείας το Θεο, δι τν ατν δυνατοτήτων μετοχς. 

Τοτο τ βίωμα τς ν Χριστ δελφωσύνης πάντων τν χριστιανν, νεξαρτήτως θνοφυλετικς καταγωγς, βιώνετε κα μες ν γί ρει, νθα συνανττε πιστος συμμοναστς κ πασν τν χωρν τς γς. Πάντες, ν θερμ δελφικ γάπ λατρεύομεν τ Θε, κα πάντες σην ασθανόμεθα τν γάπην,  θαλπωρν κα στοργν τς Μητρς κκλησίας, το Οκουμενικο Πατριαρχείου, ες τν κανονικν δικαιοδοσίαν το ποίου νέκαθεν πάγεται τ γιον ρος. 


Οδεμία διάκρισις τς Μητρς κκλησίας γίνεται μεταξ τν τέκνων ατς δι λόγους θνοφυλετικούς, κα σφαλς κα τ ν γί ρει τέκνα ατς εναι λεύθερα πάσης θνοφυλετικς πλάνης, κα ασθάνονται τν ν Χριστ δελφωσύνην πρς τος ξ λλων θνοφυλετικν νοτήτων προερχομένους συμμοναστάς των. Εναι παράδεκτον τ κατ κοινν ποδοχν πεπλανημένον κα καταδεδικασμένον φρόνημα το θνοφυλετισμο ν εσέλθ ες τ γιώνυμον τοτο ρος, τ χον μακρν παράδοσιν γαστς συνεργασίας πάντων τν ν ατ σκητν, κα πορρίψεως τν θνοφυλετικν πλανν, σάκις αται πεχείρησαν ν μολύνουν τ φρόνημα ατν. Οτοι ο μοναστα πάντοτε νθυμονται τ προσευχητικν ατημα το Κυρίου πρς τν Πατέρα “να σιν ν ο ες Ατν πιστεύοντες”, κα δι τοτο πορρίπτουν πν ,τι δύναται ν κλονίσ τν νότητα ατν ν Χριστ


ντίστοιχος εναι κα στάσις τς Μητρς κκλησίας, ποία μετ πολλς τς γάπης περιβάλλει τν ελαβέστατον Ρουμανικν λαόν, ς κα πάντας τος ν τν κόσμον ρθοδόξους, πρ τν ποίων κα ν τ μέτρ τν δυνατοτήτων της μητρικς μεριμν
Εχαριστομεν κ βάθους καρδίας τν φορον το γίου ρους, περαγίαν Θεοτόκον, κα τος πρωτεργάτας το θωνικο μοναχισμο, γίους Πέτρον κα θανάσιον τος θωνίτας, διότι χαρίζουν ες μς τν γάπην σας κα μάλιστα κατ τν παρόντα χρόνον, κατ τν ποον συμπληροται εκοσαετία διακονίας τς μετέρας Μετριότητος ες τν πανίερον ποστολικν κα Πατριαρχικν Οκουμενικν Θρόνον τς Κωνσταντινουπόλεως. 


διαιτέρως σς εχαριστομεν, διότι κατ τν πίσημον ταύτην ραν, κατ τν ποίαν νος μν ναπολε τ παρελθόν, κα ναζητε κε σα χάριτι Θεο καλά, πρ τς νότητος τν νθρώπων κα τν κκλησιν, πράξαμεν, κα σα λόγ τν νθρωπίνων τελειν μν δν κατωρθώσαμεν, παρ τν πρς τοτο θέλησιν μν, ν λοκληρώσωμεν, κόμη κα ν ρχίσωμεν, ασθανόμεθα τν γάπην σας ν στηρίζ μς κα τν προσευχήν σας ν πευθύνηται θερμή πρ μν πρς τν Θεόν.  

Σς εχαριστομεν, διότι βλέπομεν ες τ λαρ πρόσωπά σας, τι χαρίζετε ες μς τ πολυτιμότερον δρον τ ποον δύναται ν προσφέρ νθρωπος, τν γάπην.  μπνεόμενοι κ τς γάπης μν ταύτης, καθς κα κ τς γάπης τν πολοίπων ν γί ρει μοναχν, λλ κα τν που γς ρθοδόξων χριστιανν, γωνιζόμεθα να πικρατήσ μεταξ ατν θεοδώρητος νότης, πρ τς ποίας Κύριος μν ησος Χριστς παρεκάλεσε τν Πατέρα Του ες τν ρχιερατικήν, πρ το πάθους Του, προσευχήν Του. 


Βεβαίως, πνευματικ νότης τν ρθοδόξων δν προϋποθέτει μοιομορφίαν ες πσαν κδήλωσιν τς γκοσμίου ζως, λλ τν βαθυτάτην ταυτότητα το πνεύματος ν τ συνδέσμ τς ερήνης. ταυτότης το πνεύματος πρέπει ν ναζητηθ ες τν ταυτότητα τς θεάσεως τν νθρωπίνων κα θείων πραγμάτων κα ες τν ταυτότητα τς σκοπεύσεως, τοτέστιν ες τν ταυτότητα το πιδιωκτέου, τ ποον ν κα δν βλέπομεν λκυόμεθα π’ ατο, τ ποον δν εναι λλο π ατν τν Κύριον ποος «τ Πνεμά στιν• ο δ τ Πνεμα Κυρίου, κε λευθερία. μες δ πάντες νακεκαλυμμέν προσώπ τν δόξαν Κυρίου κατοπτριζόμενοι τν ατν εκόνα μεταμορφούμεθα π δόξης ες δόξαν” (Β’ Κορ., γ΄ 17-18). 


νότης ατη το πνεύματος ν τ λευθερί, νότης δηλαδ το θέλειν εσθαι ες τν ρθν πίστιν κα ες τν ρθν παράδοσιν τς ρθοδόξου κκλησίας, δν ποκλείει διαφορο-ποιήσεις ς πρς τν βίωσιν το σωτηρίου μηνύματος τς κκλησίας, στε ποικιλία τν θνικν παραδόσεων νά πιβεβαιο τήν νότητα τς ρθοδοξίας ες τήν κοινωνίαν τς πίστεως καί τόν σύνδεσμον τς γάπης (δ. πόφασιν Δ΄ Προσυνοδικς Πανορθοδόξου Διασκέψεως περ ρθοδόξου Διασπορς).

Εχαριστομεν κα πάλιν τν Θεν δι τν εκαιρίαν τς παρούσης πισκέψεως, κα μς σιώτατοι Πατέρες δι τν θερμν ποδοχν τν ποίαν πεφυλάξατε ες τν μετέραν Μετριότητα κα τν τιμίαν συνοδείαν μν, κα εχόμεθα ες τν γαθοδότην Κύριον μν ησον Χριστόν πως πιδαψιλεύ μν πάσας τς ελογίας Ατο, δι πρεσβειν τς φόρου το γιωνύμου τούτου Τόπου, περαγίας Θεοτόκου, το Τιμίου Προδρόμου κα Βαπτιστο 

ωάννου  κα πάντων τν ν γί ρει διαλαμψάντων γίων. 

«Λοιπόν, δελφοί, χαίρετε, καταρτίζεσθε, παρακαλεσθε, τ ατ φρονετε, ερηνεύετε˙ κα Θες τς γάπης κα ερήνης σται μεθ’ μν. σπάσαθε λλήλους ν γί φιλήματι. σπάζονται μς ο γιοι πάντες. χάρις το Κυρίου ησο Χριστο κα γάπη το Θεο κα κοινωνία το γίου Πνεύματος μετ πάντων μν. μήν.» (Β΄ Κορ. ιγ΄ 12-13). 

Bine cuvantárea Domnului, peste voi !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου